Verdiepingsdag
Heb jij bij ons een opleiding gevolgd? Dan ben je van harte welkom op onze verdiepingsdag 29 oktober 2025. Aan de hand van een aantal thema's praten we je bij over de nieuwste ontwikkelingen.
Meld je direct aan
Van denken naar doen. Samen.
Tijdens onze opleidingen Post-hbo I-Coach en Specialist Digitale Geletterdheid verwerf je competenties die je nodig hebt om het gebruik van digitale middelen beleidsmatig te integreren in je onderwijs. Bij beide opleidingen behandelen we een breed scala aan thema’s die in dit verband relevant zijn. Op een aantal van die thema’s valt nog een interessante verdiepingsslag te maken. Daarom organiseren we na afronding van de opleidingen voor alle deelnemers een verdiepingsdag op 29 oktober 2025. Tijdens deze dag leer je theorie te vertalen naar praktijk, in hands-on sessies waarin we ook veel aandacht hebben voor netwerken, inspiratie en kennisdeling.
"Professionalisering is net tennissen. Zonder trainer lukt het niet"
- Rik Hooftman, onderwijsadviseur
Ontmoeten, inspireren en verder leren
In de afgelopen 10 jaar hebben ruim 900 onderwijsprofessionals de genoemde opleidingen succesvol afgerond. Speciaal voor die alumni organiseren we elk jaar een verdiepingsdag waarmee we de actuele thema’s op gebied van digitalisering in het onderwijs behandelen. Zo stellen we alle alumni in staat om kennis op te halen. En belangrijker nog: in gesprek te gaan met mensen die dezelfde opleiding hebben gevolgd en (zeer waarschijnlijk) in soortgelijke functies terecht zijn gekomen.
Het begint met de feestelijke uitreiking van post-hbo-diploma’s aan de geslaagde deelnemers, een trots moment voor zowel de nieuwe alumni als de aanwezigen. Dit wordt gevolgd door een inspirerende keynote over de laatste ontwikkelingen in het onderwijs.
Het doel?
Inzicht krijgen in hoe digitalisering het onderwijs blijft transformeren en hoe jij als professional hierin je rol kunt versterken. Na de keynote ga je uiteen in groepen voor workshops die dieper ingaan op onderwerpen als digitaal welzijn, blended learning, AI in het onderwijs en veel meer.
Deze sessies bieden volop ruimte voor kennisuitwisseling, waarbij je kunt leren van collega’s en jouw ervaringen kunt delen. Je krijgt praktische tools en inspiratie die je direct kunt toepassen in je onderwijspraktijk. De dag wordt afgesloten met een informele borrel, waar je in een ontspannen sfeer
verder kunt praten over de workshops en ervaringen kunt uitwisselen met oude en nieuwe contacten.
Meld je aan voor de verdiepingsdag
- Datum: 29 oktober 2025
- Locatie: Eenhoorn Meeting Center Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 2, 3818 LH Amersfoort - Kosten: 150,-
Anderen lazen ook:
Werken aan mediawijsheid gaat het hele jaar door
Door Sjoerd Tinkhof, Onderwijsadviseur en MediaCoach bij Cloudwise
Van 7 t/m 14 november is het weer tijd voor de jaarlijkse Week van de Mediawijsheid. Onder het motto ‘Gezond met je scherm’ ligt de focus deze keer op de manier waarop we onze schermtijd indelen. Door daarin bewuste keuzes te maken, kun je voorkomen dat digitale media je leven gaan beheersen. Gezonde schermtijd gaat over ritme, pauzes en afwisseling tussen online en offline activiteiten. Bij een goede digitale balans voegt je schermtijd juist iets waardevols toe aan je bestaan. En gezond omgaan met je scherm gaat het hele jaar door.
Gemini: jouw persoonlijke assistent in de klas
Frank Wesdijk, Google for Education Specialist & Onderwijsadviseur bij Cloudwise
“Hoe maak ik dit onderwerp leuk voor leerlingen?”
“Ik kan geen mooie afbeeldingen vinden voor deze les..”
“Ik wil mijn leerlingen graag overhoren, maar het maken en nakijken van een toets…”
“Hoe zat dit ook alweer? Ik moet me echt weer even verdiepen in dit onderwerp…”
“Deze tekst loopt niet, hoe ga ik dit anders verwoorden?”
“Hoe ga ik differentiatie aanbrengen in deze les?”
Hoe Identity & Access Management scholen helpt te voldoen aan de AVG en het Normenkader IBP
Leerplatforms, leerlingvolgsystemen, HR-applicaties, cloudopslag, mail, AI-tools. Al deze applicaties hebben hun eigen gebruikers, rollen en rechten. Maar hoe houd je als bestuur zicht op wie toegang heeft tot wat? En hoe borg je dat deze toegang past binnen de eisen van de AVG en het Normenkader IBP?