Skip to main content

Hoe zorg je er als school voor dat je devices worden beheerd volgens de beleidsregels die jullie belangrijk vinden? Dat kan alleen als je een apparaat toevoegt aan een beheeromgeving. Dit gebeurt veelal handmatig, maar de apparaten kunnen tegenwoordig ook automatisch worden toegevoegd aan de beheeromgeving.

Cloudwise innoveert
We zijn de eerste ICT-dienstverlener in de Benelux die zonder tussenkomst van andere partijen zelf jouw Windows devices, iPads en nu ook Chromebooks automatisch kan inschrijven. Om de devices nog sneller op school af te leveren, heeft Cloudwise namelijk een speciale tool gebouwd voor het op afstand inschrijven van Chrome devices.

Geautomatiseerd inschrijven voor alle platformen
Bij zero-touch enrollment, zoals dat bij ChromeOS heet, vraagt een registratiepartner rechtstreeks aan Google om het apparaat automatisch in te schrijven in het domein van de school, zodra deze wordt aangezet en verbinding heeft met internet. Hier zie je bijvoorbeeld wie de geautoriseerde registratiepartners zijn voor Chrome. Cloudwise kan dit ook voor je regelen via Autopilot voor Windows devices. Hiermee worden ze automatisch toegevoegd aan de Microsoft Endpoint Manager, mits deze daarvoor is ingericht, en beschikken ze direct over de juiste instellingen. Voor Apple apparaten doen we dit met DEP via Jamf.

Nog sneller van start
Scholen die hun apparaten via ons bestellen en door ons laten beheren, maken vaak gebruik van onze white glove service. Daarbij wordt alles gebruiksklaar bij je op school afgeleverd, meestal in combinatie met een laptopkar die we inrichten. In andere gevallen kunnen Chromebooks nu dus rechtstreeks vanaf de distributeur bij jou afgeleverd worden, extra snel dus!

Join the discussion 2 Comments

  • Rick van Loon schreef:

    Wat een handige functie, dit scheelt echt een hoop! Misschien loop ik weer te snel van stapel of wil ik weer te veel maar; Wij gebruiken Chromebooks vanuit Snappet, kunnen deze ook vooraf worden ingeschreven of is dit echt alleen vanuit de fabriek en door? Of moet ik hiervoor niet bij jullie zijn maar bij Snappet? Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen! Alvast bedankt!

    • Vera schreef:

      Hoi Rick, goed om te horen dat het artikel je aanspreekt! Je accountmanager gaat contact met je opnemen over je vraag 🙂

Leave a Reply

Support