Klantcase: Stichting CKC Drenthe

Stichting CKC Drenthe

Dingen zoals onze flexibiliteit op het gebied van ICT konden beter. Daarvoor hadden we een maatwerk oplossing nodig. Die match vonden we bij Cloudwise!

Wat is de visie op ICT bij Stichting CKC Drenthe?

Bovenschools is er een visiestuk geschreven, bij ons is dat een team van vier. Vanuit dit grotere visiestuk worden per kindcentra sub-visie-stukken geschreven om de individuele behoeftes van de verschillende kindcentra te ondersteunen.

Hierbij wordt gelet op drie belangrijke pijlers:

  1. Goed werkend ICT voor leerlingen en professionals in het onderwijs mogelijk maken;
  2. ICT moet hierbij op een veilige en praktische manier geïntegreerd worden;
  3. Adaptief inzetten van ICT, dit betekent dat de ICT mee-evolueert met de ontwikkelingen binnen het onderwijs.

Wat was jullie ervaring met het implementeren van Samen COOL in de gehele stichting?

Bij het migreren werden vanaf het begin duidelijke afspraken gemaakt met wat er moest gaan gebeuren, wat er moest doorgevoerd worden en in welk tijdsbestek dit zou gaan gebeuren. Deze afspraken werden in samenwerking gemaakt en ook samen nageleefd. Zo was CKC Drenthe, maar ook Cloudwise op locatie aanwezig op hetzelfde moment. Dit zorgde voor een fijne samenwerking en zorgde dat alles netjes via de planning verliep.

Binnen 3 maanden waren er rond de 1000 windows devices geïnstalleerd en Chromebooks enrolled. Het meeste werk zat in de windows apparaten, want het overstappen naar het COOL-platform was in een dag geregeld.

Hoe verloopt de samenwerking nu in 2024, nadat jullie langer dan een jaar met Cloudwise samenwerken?

Op dit moment zijn we erg blij, want de samenwerking verloopt nog altijd naar verwachting. Cloudwise blijft goed bereikbaar en transparant via hun ticketsysteem. Zo werken we echt samen!

Wat wel beter mag is de printer-oplossing. De drivers worden nu via Microsoft, maar alleen via een specifieke netwerklocatie geïnstalleerd.

CKC Drenthe heeft een deel van de softwareoplossingen van Cloudwise ook beschikbaar gezet voor de kindcentra zelf. Dit betekent dat de kindcentra daarmee zelfstandiger aan de slag kunnen. Support wordt daardoor makkelijker en overzichtelijker om te geven. Vanuit Cloudwise, maar ook vanuit onszelf.

Wat is de ervaring op de 31 kindcentra?

Vaak hoort Stichting CKC zelf niet veel vragen. Veel kindcentra kunnen zelf de problemen oplossen. Door het makkelijke COOL-platform zijn er geen grote hulpvragen.

Zou je de samenwerking met Cloudwise aan andere stichtingen of scholen aanraden?

‘Ja, tuurlijk!’, ‘Hebben we al gedaan!’. De volgende opdrachtgever stond al klaar. ‘We laten zeker onze positieve mening van Cloudwise weten.’ Er zijn weinig alternatieven, maar als je kan kiezen, kies dan Cloudwise.

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico