Skip to main content

Onlangs hebben we met spoed Basisschool De Horn gemigreerd naar de cloud omdat ze een gehackte server hadden. Directeur Jan Heijman vertelt:

“Op een maandag kreeg ik, directeur van de Horn, een verontrustend telefoontje van een collega. Een mededeling in het scherm, dat de computers gehackt waren en dat er betaald moest worden om de bestanden weer te ontsleutelen. Paniek! Wat nu?

Betalen aan een hacker is geen optie. De digiborden, Chromebooks en het administratiesysteem waren onbereikbaar. Een collega school werkte met volle tevredenheid met Cloudwise. Op dezelfde dag Cloudwise gebeld.

Op woensdag kwam de eerste medewerker van Cloudwise langs om te bespreken wat er gedaan moest worden (de intake). Daarna zijn de medewerkers tot en met donderdag bezig geweest om een nieuw Cloudwise systeem in te richten (de migratie). Op vrijdag kwam de laatste medewerker langs om alles te controleren (de floorwalk). Rond 12 uur konden we weer gebruik maken van de digiborden en de Chromebooks. De week daarna is gebruikt voor kleine inregelzaken. 

Complimenten voor de medewerkers en de helpdesk. Dit was een topprestatie en uitstekende service!”

Leave a Reply

Support