Skip to main content

Training en support
Wanneer je school overstapt op werken met Google for Education via het COOL-leerplatform, is de eerste dag na de migratie iemand van Cloudwise aanwezig om te helpen opstarten en eventuele vragen te beantwoorden. De lessen kunnen gewoon beginnen. Zit je op een gegeven moment toch even met je handen in het haar of loop je ergens tegenaan op het moment dat er  niemand van Cloudwise aanwezig is op school, vraag dan gerust hulp aan de ict-coördinator van je school of onze support, dan ben je ook weer gelijk bij.

Eigen inlog en e-mail
Het prettige aan de overgang is dat het inloggen en het e-mailaccount gelijk kunnen blijven. Daar verandert niets aan. Ben je eenmaal ingelogd, dan staat alles klaar in het COOL-platform. Duidelijke iconen voor de verschillende lesprogramma’s, lesplannen en apps als GMail, Agenda en Drive. Je eigen plek in de cloud, waar alle documenten naar zijn overgezet. Angst om iets kwijt te raken is vaak de rem, maar er kan niets kapot, dus ga lekker avonturen.

Praktijktraining
In de eerste week, als iedereen heeft rondgeklikt en -gekeken, volgt een training. Daarin worden tips over het platform gegeven, je gaat samen praktisch aan de slag en er is ruimte voor individuele vragen. Mapjes maken, e-mailhandtekening toevoegen, documenten delen. Iedereen gaat op de eigen computer of chromebook werken in de cloud. Uit ervaring kunnen we zeggen dat wanneer mensen gewend zijn, de meesten echt niet meer terug willen. Zie ook dit referentieverhaal.

Altijd beschikbaar
We geven het advies elkaar vragen te stellen, de ict-medewerker van de school te betrekken en gewoon onze support te bellen of te mailen. Hierop wordt direct gereageerd, zodat je snel verder kunt. Wanneer een school gewend is en online werkt, kan een tweede training worden gevolgd. Een training om nog meer uit online werken te halen. Hierover in ons volgende bericht meer….

Join the discussion 2 Comments

Leave a Reply

Support